CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 21, 2011

kebelakangan hari ini.............

assalam...
my dear..

apa yang aku patt buat...setiap hari aku meneteskan air mata dan mngenangkan nasib diri....prjalnn hidupku masih jauh...banyak lagi prkara yg belum aku tempuhi...tolong aku ya Allah....tolonglah aku....tidak layakkah diri ini berubah untuk kejalan yg benar..bntu aku ya Allah...bntu aku...bagaikan serasi kisah hidupku dgn nasyid in-team damba kasih...
..................................................................................

Semakin jauh ku dari-Mu
Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
Oh, Tuhan Yang Maha Pengasih
Siapalah diriku di pandangan-Mu

Semakin cuba ku dekati
Semakin kuat pula Kau mendugai aku
Oh, Tuhan Yang Maha Sempurna
Kerdilnya diriku di hadapan-Mu

Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dengan-Mu
Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini
Ya Allah Kau Maha Pengampun

Di bayangan mentari aku kealpaan
Dusta dunia penuh kepura-puraan
Di kala dini hari aku kepasrahan
Mendamba jernih embun kasih sayang-Mu Oh Tuhan

Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksa-Mu… Oh Tuhan

Kasih sayang-Mu Tuhan
Itu yang ku dambakan
Dengan rahmat-Mu ampunilah diriku..
....................................................................................
mungkin sudah menjadi kebiasaan bg seorang perempuan yg sudah dianggap bodoh, pemalas, busuk,dll mmg xbleh brubah...
sdehnya bila ingin mlakukan prubhan, ada org mengejek kita...apalah salahnya kami yg ingin brubh ni...ya Allah bantulah aku....perkuatlah imanku...ampunkanlah segala dosa2ku....
bila berseorangan merenung nasib diri, hati selalu memberat pnuh dgn air...
bila berhadapan dgan orang lain, aku cuba bersenyum...xkan ku cuba mnnjukkan kesedihanku...ya Allah bantulah aku memperbetulkan keadaan...bantulah aku...aku tahu, aku bukan seorang nabi, rasul, ummul mukminin, khalifah2, ustazah dll...tp aku sbg hamba yg hina memohon kepadaMU sepenuh hati ya Allah...bantulah aku...tabahkan hatiku...kuatkanlah imanku...ya Allah ya tuhanku, hanya padaMU kuberserah....

No comments:

Post a Comment